Tarımcı bahçeci tedirgin

Türkiye’den gelen su konusunda halkta büyük bir tedirginlik var.
Türkiye’den gelen su konusunda halkta büyük bir tedirginlik var.
Dün, arabamın su pompası, su kaybetmeye başladı.
Mecburen değiştirmek lazım.
Güzelyurt sanayi bölgesindeki makiniste gittim.
Durumu gördü.
Abi değişmemiz lazım.
Çare yok.
Değiştireceğiz.
Değiştirme işlemi süresince, sanayii bir dolaşayım dedim.
Yöre halkı beni kaymakamlık döneminden tanıyor.
Her selam veren ve konuşan iki konuya, endekslenmiş.
Birincisi Kıbrıs konusu.
İkincisi de: “Evkafın su meselesi.”
Sabah hava bayağı serin.
Bulutlu.
Traş eden, bir de, doğu esintisi.
Garajdan ayrılmadan arabasını, o da benim gibi, tamire getiren bir arkadaş.
Konu görüşmelerden açılıyor.
Kaymakamım, bir şeyler olacak mı ?
Sence olacak mı ?
Nasıl bir anlaşma istiyorsun ? diye soruyorum.
Can güvenliğimiz, garantiye alınacağı, bir çözüm.
Bu da garanti sistemi ile mümkün olacak.
Bu da yetmez.
Federasyonu kuracak Devletlerin, egemenliği olması şart.
Karşı taraf bunu istemiyor.
Zaten eşitliğimizin temeli olan, dönüşümlü başkanlığı da kabul etmiyorlar.
Kaymakamım, çözüm biraz zor.
Bakalım diyorum.
Sanayinin yoluna çıkıyorum.
Serhat köyden bir tanıdık.
Kaymakamım, günaydın.
Günaydın.
Gel kahve içelim.
Kahve içmeye gidiyoruz.
Kahveci siparişleri alıyor.
Muhabbet koyulaşıyor.
Konu, Anadolu suyuna geliyor.
Sorun, suyun fiyatı.
Kahvede oturanların çoğunluğu, narenciyeci.
Başbakanın, suyun tonunun, an az 4 TL olacağı yollu açıklaması.
Bahçeciler tarafından yorumlanıyor.
Biz hali hazır ortalama suyun tonunu 1 TL‘den alıyoruz.
Bu fiyat bize zaten çok pahalı geliyor.
20 dönüm bir bahçe.
Haftada yaz mevsiminde 500 ton su istiyor.
Yani, her hafta tonu 4 TL’den 2000 TL ediyor.
Ayda 8000 TL.
Mevsim kurak geçtiğine göre, 8 ay bahçeler su istiyor.
8000 X 8 = 64000 TL her yıl su parası vereceğiz.
Diğer girdiler, emek dışarı.
E Narenciyenin fiyatı ne olacak ?
Gene ayni.
Zaten her yıl girdi fiyatları yükseliyor, portakalın fiyatı gene ayni.
Yok yok. Gurudacayık başka çare yok.
Sebze, meyve de, ekilmeyecek bu durumda.
Vallahi öyle.
Aha bu gün, CTP PM toplanacak. Bazı CTP‘ler bu işe çok kızdı. Bakalım ne yapacaklar.
Ma ne yapacaklar ?
Toplanıp, toplanıp dağılırlar.
Başka yaptıkları bir şey yok…
Bu günlük de bu kadar.
Herkesin, sevgililer gününü, kutluyorum.
İyi sevgiler, muhabbetler, diliyorum.
Bu haber 276 defa okunmuştur
  •    - 14.02.2016 Yağmur duasına çıkın :)

:

:

:

: