Kıbrıs Cumhuriyeti eski Cumhurbaşkanı Nikos Anastasiadis, eski Cumhurbaşkanı Mustafa Akıncı ile Crans Montana’daki zirvenin görüşmelerinin başarısızlıkla sonuçlanmasına ilişkin ilk kez açıklama yaparak, 'Ankara bizi bıraksaydı, Kıbrıs sorunu çözülmüştü' iddiasında bulundu.
Anastasiadis açıklamasında, Türk tarafının talebinin veto hakkının da ötesinde olduğunu ve on bir üyeli konseyde alınacak her kararda dört Kıbrıslı Türk bakan veya yetkiliden en az birinin olumlu oyu gerektiği talebinde bulunduğunu iddia etti. Ankara tarafından kontrol edilenlerin devleti tamamen felç etme yetkisi olacağı, bu durumda da işlevselliğin tamamen Türkiye’ye bağlı olacağını savunan Anastasiadis, 'Bunun sonucunda da ya Kıbrıs Cumhuriyeti ortadan kalkacaktı, ya da bağımsız bir Kıbrıs Türk devleti kurulacaktı' şeklinde konuştu.
Kıbrıs sorununda gözler New York’taki Guterres-Holguin görüşmesinde
Konstantinos Kombos: Gazze toplantısının organizatörü değiliz, katılmıyoruz da
Rum Meclisi'nde trafik kamerası cezaları tartışıldı
KONUT SATIŞLARI YÜZDE 10 ARTTI
RUMLARIN UMUDU: TÜRKİYE İKİ DEVLETLİ TEZDEN VAZGEÇEBİLİR!
Güney Kıbrıs'ta kayıp yabancı öğrencinin cesedi bulundu
ABD KONGRE HEYETİ RUM LİDERLE GÖRÜŞTÜ
GUTERRES’İN BİR PLANI VAR!
AB’DEN KIBRIS SORUNUNDA DAHA AKTİF ROL TALEP ETTİ