- Sayın Sami YAKAR, tiyatro ekibiniz hakkında kısa bilgiler alabilir miyim? Oyun sonrasında tüm ekip ile oturup sohbet etmiştik. Benim için çok değerliydi…
Ekip 20 kişilik amatör oyunculardan oluşuyor ve oyuncular gönüllülük esasına göre dönüşümlü olarak oyunlarda görev alıyorlar.
- Tiyatronun kurucusu sizsiniz, değil mi?
Evet, Ayşe Hanım İskele Belediye Tiyatrosunun kurucusu ben Sami YAKAR.
Tiyatronun kuruluşundan beri yapılan tüm etkinliklerin de yönetmenliğini yine ben yapıyorum.
Ekip olarak bölgede tiyatro etkinliklerinin devamlılığı açısından “ Tiyatro Günlerini” elbette çok önemsiyoruz.
O yüzden “ Tiyatro Günlerini” nitelik ve içerik açısından daha da geliştirerek devam ettirmek istiyoruz.
- Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ediyorum sayın YAKAR… Tiyatronuz ve siz uzun ömürlü olun.
SAMİ YAKAR
1965 Denizli doğumluyum.1975 yılında ailemle Kıbrıs’a göçmen olarak geldik.
Lise eğitimimi Kıbrıs’ta tamamladıktan Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği bölümünden mezun oldum.
Askerlik hizmetimi yedek subay olarak yaptıktan sonra 1990- 2023 tarihleri arasında Bekirpaşa Lisesi’nde edebiyat öğretmeni olarak görev yaptım.
Çeşitli derneklerde kulüplerde yöneticilik- aktif futbolculuk ve antrenörlük yaptım.
Tiyatro yönetmenliğine öğretmenlik dönemimde okullarda, özel günlerde hazırlanan teatral gösteriler ve müsamere geceleri için tiyatro oyunlarıyla başladım.
2007 yılında “ İskele Kültür ve Sanat Derneği Tiyatro Topluluğunu” kurdum.
Dernek çatısı altında 2013 yılına kadar çeşitli oyunlar hazırlayarak yurtiçinde her bölgede gösteriler yaptık, yurtdışında festivallere katıldık.
Sonrasında “ Magem Tiyatro Topluluğuna , Yeniboğaziçi Belediye Tiyatrosuna, Topçuköy Kadınlar Derneğine oyunlar hazırladım.
2016 yılında İskele Belediye Tiyatrosunu kurdum.
Bu yıl 10. Yılımızı doldurduk. Bu süreçte 30’a yakın teatral etkinlik yaptık.
Yurtdışından ekiplerin de katıldığı “ 4. Tiyatro Günlerini “ gerçekleştirdik.
İskele Bölgesinde tiyatro ve sanat anlamında büyük bir boşluğu doldurmaya ve sanatı bu bölgede kalıcı yapmaya ve yaygınlaştırmaya çalışıyoruz.
Bu güne kadar 60’a yakın oyunun yönetmenliğini yaptım.
Kıbrıs Türk mücadelesini anlatan 2 belgesel çektim.
Onlarca oyunculuk hevesi olan gençlerimize, sahneye çıkma fırsatı yaratarak onları sanatın güzelleştiren yanı ile buluşturdum.
Sanatın insanın günlük yaşamını güzelleştirdiğini; insanın ruhsal tarafını doyuran bir güzellik olduğu anlayışını yerleştirmeye çalıştım.
Sayın SAMİ YAKAR,
Gerçekten olağanüstü işlere imza atmışsınız. Sizi eğitimci, sanatçı, sanat yönetmeni ve toplumda çok özel bir yeri olan bir birey olarak gönülden kutluyorum. Verdiğiniz emeklere binlerce teşekkürler…
Yolunuz daima açık olsun. Sanatçı yüreklere hep dokunmanız dileklerimle…