Basına sızan gayri resmi haberler , KKTC ahalisini , tartışmanın eşiğine getirmiş ve o eşikten içeriye girmesine neden olmuştur .
Basına sızan haberler , Rum kaynaklı .
Biz , Kıbrıs sorunu başlayalı beri , iki halkı yakından ilgilendiren haberleri , hep güneyin haber kaynaklarından öğreniyoruz.
Halkı , endişelendiren ve heyecanlandıran , son olay da , yine güneyden .
Hep söylerim .
Ateş olmayan yerden , duman çıkmaz.
Giderayak , Guterres efendi , ne beklentisi varsa , bilmiyorum .
Bu işe , atıldı .
Atılmasının büyük payı da , bizden olsa gerek .
Bu efendi , değil midir ki .
Bundan önceki 5+1 ile ilgili olarak .
“ Zemin yoktur ” açıklamasında bulundu .
Kişisel temsilcisinin , yaptığı temaslardan , sızan bilgilere göre , zemin şöyle dursun .
Görüş farklılığı , dağlar kadar .
Efendim .
Rum tarafı .
Garantiler ve Türk Askerinin varlığından endişe ve güvensizlik duyuyormuş .
Gitmeliymiş .
Garanti sistemi kalkacak .
Ada , Nato’ya girecek ve Nato askeri Kıbrıs Türkünü koruyacakmış .
Sevsinler , bu buluşu ortaya atanı .
Zaten , şu an , Nato’ya bağlı ülkelerin askerleri , güneyde .
Namluları da , kuzeye doğru tevcih edilmiş durumda .
Eskiden “askersizleşme “ ayakları altına yatarak . Türk askerinin adadan gitmesini ve garanti sisteminin , kalkmasını istiyorlardı .
Şimdi , askersizleşmeden bahis yok .
Güneyi , askerleştirdikleri için , yüzleri kalmadı .
Şimdilerde .
BM , AB , ABD , İngiltere’yi arkalarına alarak , yelkenlerini doldurmaya çalışıyorlar .
1955’ten , günümüze 71 sene geçti .
Enosis emellerinden milimetre sapma olmadı .
Bu sapmama , batıdan aldıkları rüzgarla oluşmuştur .
Birinci Akritas Planı , TMT ve o dönemin jenerasyonu olan mücahitlerin , granit imanına tosladı . Adanın % 3’ünde gettolarda yaşayan Kıbrıs Türk Halkına , tanınmasa bile , bir devlet kazandırdılar .
İşte , bunu , ne kendileri , ne de hempaları , bir türlü , içlerine sindiremediler .
1974 Temmuz’undan günümüze , varlık nedenimiz olan , Anavatan Türkiye’ye , her türlü ambargoyu , uygulayarak . Kıbrıs Adasından , çekilmesini beklediler .
Kıbrıs Türkleri olarak , bizleri de , dünyadan izole ettiler .
Ne , Anavatan .
Ne de , Kıbrıs Türk Halkı .
Dayatmalara boyun eğip teslim olmadı .
Batılı , emperyalistler .
Şimdi , yeni bir oyun peşinde .
Nedir , derseniz ?
Yapılacak bir anlaşma ile , garanti sistemini kaldırmak .
Türk Askerini , adadan çıkararak . Yeni kaleme aldıkları Akritas Planını , hiç hata yapmaksızın uygulayarak . Girit’teki gibi , bir gecede , ada Türklerini katlederek . Bu planın , hazırlayıcıları ve uygulayıcıları olarak , Rum – Yunan ikilisinin emellerine kavuşmasını sağlamak .
Dönen dolap , bu .
Bu dolabı döndürüp , boyunduruğu giyenler de , yukarıda bahsettiğim güçler .
Halkımızın tepkisi , şimdiye kadar önümüze gelen , gayrı resmi çözüm önerilerinden çok fazla .
Bu da bize , halkımızın hassasiyet ve tepkisini göstermesi bakımından , sevindirici bir durum .
Sn. Cumhurbaşkanı’nın tepkisi .
TC .MSB . açıklaması .
Hem , yüreklere su serpti .
Hem de .
Güneyin yelkenlerine , hava pompalayan , emperyallere karşı , kararlılık göstergesi oldu .
Gözümüz , kulağımız , New York’ta olsun .
Her türlü , oyun ve tuzaklara karşı hazırlıklı olalım .