Turizm Bakanlığı Müsteşarı Serhan Aktunç, eldeki imkanlarla ülkeye gelen 2 milyon turistin bir başarı olduğunu belirtti.
Güney Kıbrıs’ın 9 kat fazla bütçeyle yalnızca 2 kat daha fazla gelir elde ettiğini hatırlatan Aktunç, “İzolasyonlara rağmen gelen turist sayısı bir başarıdır” dedi. Aktunç, “Kuzey Kıbrıs enflasyon nedeniyle Akdeniz’deki diğer seçeneklere karşı pahalı kaldı' ifadelerini kullandı. Pandeminin bulunduğu 2021'de turizm gelirlerinin 340 milyon Dolarlara gerilediğini ifade eden Aktunç, bu miktarın 'cari açığın sadece yüzde 24'ünü' kapsadığını açıkladı. 'Üretici, turizm olmadan ürettiklerini satamıyor' diyen Aktunç, 2024-2025 rakamlarında 2019'a kıyasla Avrupa'dan gelişlerdeki düşüşün yüzde 14 olduğunu kaydetti. Aktunç, öte yandan, genele bakıldığında 2024'te, 2019'a kıyasla yüzde 45 artış olduğunu, 2025 yılında ise 2024'e göre yüzde 17'ye yakın bir artış olduğunu ifade etti.
'Kıbrıs'ta gelecek ortak akılla inşa edilecek'
'En düşük oy senaryosunda bile tek başına iktidar mümkün'
TAM Parti, TDP’yi ziyaret etti
Taçoy ve Candan, Avrupa Konseyi Genel Sekreteri ile Kıbrıs sorununu görüştü
Recep Tayyip Erdoğan: Venezuela halkına ve hükümetine başsağlığı diliyorum
Yusuf Avcıoğlu'nda petrol fiyatları eleştirisi
Arıklı'dan Baykallı'ya: ELAM'ı ziyaret et, parlak düşüncelerini onlarla da paylaş
Hasan Taçoy AKPA’da konuştu: Yapay zekâ demokrasiyi güçlendirmeli
HAKLARIMIZ DAHA FAZLA GÖRMEZDEN GELİNEMEZ