Beşiktaş'ın Şampiyonlar Ligi'ndeki rakibi CSKA Moskova'da iki futbolcu dopingli çıktı
Rus ekibi CSKA Moskova, UEFA'dan gelen haberle sarsıldı. UEFA. com’da yer alan bilgiye göre CSKA Moskova'da Aleksei Berezutski ile Sergei Ignashevich'nin testlerinde doping maddesi tespit edildi. Her iki futbolcunun (A) örneğinde de ''S6. Stimulants'' arasında sayılan yasaklı doping maddesi görüldüğünü belirten UEFA yetkilileri, bu oyuncuları, 17 Aralık'a kadar geçici olarak maçlardan men etti. İki savunmacının, CSKA'nın Manchester United'la oynadığı ve 3-3 berabere kaldığı Şampiyonlar Ligi maçında dopingli olarak mücadele ettikleri kaydedildi. Futbolcuların soğuk algınlığı tedavisinde dünyada sıkça kullanılan 'Sudafed' isimli ilacı kullandıkları belirlenirken, ilacın Dünya Anti-Doping Ajansı WADA tarafından yasaklı maddeler listesinden çıkarıldığı ancak UEFA izniyle kullanılmasının zorunlu olduğu kaydedildi. İki futbolcu hakkında kulüplerinin UEFA'ya bildirim yapmadığından dolayı, cezaya gerek duyulduğu ifade ediliyor. Kararın duyurulmasının ardından CSKA Moskova Kulübü resmi internet sitesi aracılığıyla yaptığı açıklamada, 'Bu haberler hem kulüp hem de oyuncular için büyük bir şoktur. Doping yapılmamıştır ve UEFA'nın bu durumla ilgili olarak bir çözüm bulmasını bekliyoruz' denildi.