Kıbrıs Rum Kesimi petrol fiyatlarının düşürülmesi çağrısına uyacak
Rum Ticaret Bakanı Andonis Pashalidis, Uluslararası Enerji Örgütü’nün üye ülkelere yaptığı, iç kullanım fazlası akaryakıt ürünlerinin piyasaya sunulması çağrısına uyacaklarını açıkladı. Rum Fileleftheros ve diğer gazeteler, Pashalidis’in dün Rum Akaryakıt Rezervleri İdaresi Örgütü’nün (KODAP) genel kurul toplantısına katılarak, Güney Kıbrıs’ın akaryakıt depolama konusundaki görüşlerini aktardığını yazdılar.
Habere göre, Pashalidis, konuşmasında, Larnaka’nın Vasiliko bölgesinde özel sektör tarafından yap-işlet-devret modeliyle yapılacak akaryakıt depolama tesislerinin, Güney Kıbrıs’ın tüm rezervlerini barındıracak düzeyde olacağını söyledi.
20 BİN TON MAZOT: Pashalidis ayrıca, Uluslararası Enerji Örgütü’ne üye olmak istediklerini ve son dönemde söz konusu örgüt tarafından üye devletlere yapılan, iç kullanım fazlası akaryakıtın, petrol fiyatlarındaki yükselmenin önüne geçilmesi amacıyla, piyasaya sürülmesi çağrısına uyacaklarını açıkladı. Güney Kıbrıs’ın iç piyasada ortalama tüketilen akaryakıt miktarı göz önüne alındığında 100 günlük akaryakıta sahip olduğunu belirten Pashalidis, bu sebepten ötürü 20 bin ton mazotu piyasaya sürmeyi planladıklarını da sözlerine ekledi.