Avrupa Komisyonu Başkanı Ursula von der Leyen, Kıbrıs sorununun çözümü için BM himayesinde resmi müzakerelerin yeniden başlaması gerektiğini belirterek, Avrupa Birliği’nin sürecin tüm aşamalarında aktif ve yapıcı rol üstlenmeye hazır olduğunu söyledi.
Leyen, AB'nin istikrarlı ve güvenli bir bölgeye sahip olması ve Türkiye ile uluslararası hukuka dayalı iş birliği çerçevesinde karşılıklı menfaat sağlayan bir ilişki geliştirmesinin stratejik açıdan faydasına olacağını belirtti. Habere göre Leyen, Akdeniz Paktı'yla ilgili olarak ise, Komisyonun paktın hazırlanması; özellikle de amiral gemisi girişimlerini uygulamaya koyan ilk Eylem Planı konusunda Güney Kıbrıs ile mükemmel bir iş birliği içinde olduğunu söyledi. Leyen, bu anlaşmanın enerji, güvenlik ve bağlantı gibi alanlarda Güney Kıbrıs'a önemli faydalar sağlayabileceğini ve Güney Kıbrıs’ın bir köprü görevi gördüğünü kaydederek, özellikle yenilenebilir enerji, enerji kaynaklarının çeşitlendirilmesi ve bölgesel bağlantı projeleri konularında Avrupa ile Doğu Akdeniz arasında stratejik bir köprü rolü oynadığına işaret etti.
YDP LİDERİ ERHAN ARIKLI 4 MADDELİK SEÇİM ÖNERİSİ
HEDEF TEK BAŞINA İKTİDAR, OLMAZSA UYUMLU KOALİSYON
İKİ DEVLETLİ ÇÖZÜM MESAJI KIBRIS TÜRKÜNÜN DURUŞUDUR
5+1 OLSUN DİYE 5+1 YAPILMASI YANLIŞ!
Siyasi Partiler Konseyi tamamlandı
Başbakanlık Afet ve Acil Durum Yönetimi Komitesi toplandı
Çeler: “Vatandaşlar, siyasetçilerle aralarındaki uçurumun kapanmasını istiyor”
Erdoğan: “Bu anlamsız savaş defterinin artık kapandığına inanıyoruz'
Üstel: “Hakan Fidan’ın iki devletli çözüm mesajı, Kıbrıs Türk halkının kararlı duruşunun yansımasıdır”